MSiT rozpoczyna program promujący polskie atrakcje turystyczne
Jak można się dowiedzieć na stronie programu, ze zniżek można korzystać w dwojaki sposób:
- Zniżki zgłoszone przez partnerów Akcji obowiązują od piątku godz. 17:00 23 września 2016 r. do końca dnia 25 września 2016 r. w zależności od godzin pracy obiektu (np. w parkach rozrywki, muzeach, hotelach) zgodnie z zasadami określonymi w ofercie zgłoszonej przez Partnera.
- Ponadto niektórzy partnerzy (niektóre hotele, uzdrowiska, teatry) oferują możliwość zakupu usługi na inny wybrany termin, ściśle określony w ofercie, pod warunkiem dokonania zakupu lub rezerwacji w dnach 23-25 września 2016 r.
Oferty promocyjne można znajdować za pomocą wyszukiwarki na stroniepzw.msit.gov.pl. Obecnie (stan na 24 sierpnia) w bazie dostępnych jest 396 ofert. Mniej więcej połowa z nich to oferty hoteli. Biorąc pod uwagę to, że w ramach akcji część hoteli może prowadzić sprzedaż na inne terminy, faktyczna liczba ofert, z których będzie można skorzystać w ten konkretny weekend może okazać się mniejsza.
Jak przekonywał sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Dawid Lasek, akcja ma na celu prezentację polskiej oferty turystycznej i zachęcenie Polaków do korzystania z atrakcji i usług turystycznych na terenie kraju, również w okresie poza głównym sezonem wakacyjnym. Podobna akcja organizowana od kilku lat przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną cieszy się powodzeniem, więc być może ogólnopolskie wydarzenie tego typu może okazać się dobrym pomysłem. Na razie liczba partnerów biorących udział w akcji w skali całego kraju nie jest zbyt duża. Początki zwykle bywają trudne, możliwe, że następne edycje zachęcą do współpracy większą liczbę przedsiębiorców. Z drugiej strony jednak, hotelarze czy restauratorzy mają świadomość, że tego typu akcja nie jest sposobem na zdobycie nowych, lojalnych klientów.
Chcemy, aby "Weekend za pół ceny" stał się w Polsce nową, turystyczną tradycją. W tym roku uruchomiliśmy pilotażowy program, który spotkał się z dużym zainteresowaniem branży turystycznej. To ogromny sukces, bo liczba 400 partnerów przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Teraz zachęcamy rodaków do skorzystania z tej oferty. Jestem przekonany, że w niedalekiej przyszłości uda się rozwinąć ruch turystyczny na wysokim poziomie, także poza sezonem. To pierwszy krok w tym kierunku. Polska to piękny kraj z morzem, jeziorami i górami. Warto wypoczywać w Polsce - powiedział Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka
Warto zauważyć, że do akcji przyłączyło się bardzo niewielu restauratorów. W chwili pisania artykułu w bazie znajdowało się 97 ofert oznaczonych jako gastronomiczne. Większość z nich to propozycje hoteli i innych obiektów noclegowych oferujących pakiety z wyżywieniem.
Z punktu widzenia promocji regionalnej, akcja z weekendem za pół ceny jest ciekawa. Turyści będą mieli okazję za niższą cenę skorzystać z atrakcji oferowanych m.in. przez kopalnie soli w Wieliczce i Bochni, Park Nauki i Rozrywki w Krasiejowie, Muzeum Piernika w Toruniu,Łazienek Królewskich w Warszawie, muzea zamkowe w Malborku czy Łańcucie. Łącznie do wyboru są 123 atrakcje z całego kraju. Jeśli turyści wrócą zadowoleni, zapewne doradzą swoim znajomym odwiedzenie konkretnego regionu, konkretnej atrakcji. Nie od wczoraj wiadomo, że tzw. marketing szeptany jest jedną ze skuteczniejszych metod promocji. Podoba nam się kierunek w jakim zmierza ta akcja, pomysł jest niewątpliwie ciekawy, a to czy zakończy się ona sukcesem okaże się po zakończeniu jej pilotażowej edycji.
źródło: http://www.tur-info.pl